Három készletkezelő-mód közül választhatsz
1. Nincs készletkezelés (termék és szolgáltatásnyilvántartó)
Ebben az esetben csak a termékek nyilvántartását végzi a program, nem kezel készletet. A gyakran használt termékeket érdemes feltölteni, mert pl. munkalap írásakor a tétel megnevezés beírásakor fel fogja kínálni a program a rögzített terméket. Ezzel az adminisztrációs idő jelentősen csökkenthető.
2. Egyszerűsített készletkezelés
Ezt választva kezel készletet a program, de nem hozható létre több raktár. Ebben a beállításban nincs szükség készlet-bevételezésre, egyszerűen csak át kell írnod a készleten lévő mennyiséget egy mezőben. Ezt azoknak a vállalkozóknak ajánljuk, akik szeretnék a készletet nyomon követni, de nem szeretnék bonyolítani a készletkezelést a termékek bevételezésével és a beszállítói adatok megadásával. A termékmozgást itt kivétel és visszavétel szinten lehet nyomonkövetni, hogy melyik munkalapra vagy számlára lett felvéve egy adott termék.
3. Bővített készletkezelés (profi)
Ezt azoknak a vállalkozások ajánljuk, akik teljes szigorral szeretnék a készletmozgást kezelni és azt lekövetni. Ezt a módot választva minden termékmozgásnak nyoma lesz. Rögzíti a bevételezést, kivételt, visszavételt és a raktárak közötti átvételezést.
Bővített készletkezelésben korlátlan számú raktár hozható létre, amelyekhez jogosultság is beállítható. Ez azt jelenti, hogy minden raktárhoz megadhatod, hogy melyik munkatárs láthatja, kezelheti. Ennek segítségével kezelhető, hogy egy adott munkatárs kizárólag, csak a neki beállított raktárban lévő termékeket láthatja. Így a többi raktár készletéhez nem fér hozzá.
FIGYELEM! Ha bővített készletkezelésről váltasz egyszerű készletkezelésre, akkor a korábban létrehozott raktárak végleges törlésre kerülnek. A készlet ömlesztve lesz nyilvántartva. Visszavonásra nincs lehetőség! Ha egyszerű készletkezelésről váltasz profi készletkezelésre, akkor a rendszer automatikusan létrehoz egy főraktárat, amibe az összes termék áthelyezésre kerül.
Készletkezelés az alábbi esetekben történhet, programbeállítástól függően:
- árajánlatból készült számla
- megrendelőlap létrehozásakor / módosításakor a megrendelőlap státuszától függetlenül!
- munkalap létrehozásakor / módosításakor a megrendelőlap státuszától függetlenül!
- szállítólevél létrehozásakor / módosításakor a megrendelőlap státuszától függetlenül!
- számla, amely nem megrendelőlapból, munkalapból vagy szállítólevélből készült! Tehát csak a direktbe létrehozott számlák kezelik a készletet!
Nem kezel készletet:
- árajánlat
- visszaigazolás
- teljesítésigazolás
- átvételi elismervény
- megrendelőlapból, munkalapból, szállítólevélből készült számlák
FONTOS: Csak akkor nem kezel a számla készletet, ha az előzmény dokumentumja (pl.: munkalap) már kezelt készletet! Itt igaz a sztornó számlára is! A munkalapot, amely kezel készletet törölnünk, vagy a rajta található mennyiséget nulláznunk kell ha lesztornóztunk egy számlát!
- visszaigazolásból, teljesítésigazolásból, átvételi elismervényből létrehozott számlák
- azok a sztornó számlák, amely "szülő számlája" nem kezelt készletet
- azok a helyesbítő számlák, amely "szülő számlája" NEM kezelt készletet
Polc szintű készletkezelés bekapcsolásával az összes raktárhoz automatikusan létrehoz 1db polcot a rendszer, a korábbi raktárból a raktárhoz tartozó polcra helyezi át a termékeket. A bekapcsolást követően korlátlan számú raktár és a raktárakon belül korlátlan számú polc hozható létre.
A polc szintű készletkezelés kikapcsolásával az összes polc törlésre kerül, a polcokról a raktárba kerülnek át a termékek. Visszavonásra nincs lehetőség!
Amennyiben ötleted van és azt gondolod mások számára is hasznos lenne egy funkció, írd meg nekünk!
Kérd Innonest minősített külső vállalkozók segítségét, hogy hatékonyan és gyorsan megtanuld a rendszer használatát!